انتخاب نوع برنج
خرید برنج از کشاورز
سرچ در گوگل
برنج آریا
کارشناسی برنج

دانستنی‌های برنج ایرانی

اگر به دنبال بهترین برنج ایرانی هستید در ابتدا بهتر است بدانیم برنجی که هم بهترین طعم و عطر و هم بهترین ظاهر و قیافه را داشته باشد لااقل ما نمی‌شناسیم!

برخی برنج‌های ایرانی عطر و طعم فوق العاده اما ظاهری متوسط دارند؛ و برخی ظاهری عالی اما عطر و طعمشان به اندازه گروه پیشین نیست!

اگر به دنبال برنج ایرانی ارزان هستید دقت کنید در قیمت برنج ایرانی عوامل زیر تاثیرگذار است:

  1. ظاهر برنج ایرانی
  2. میزان عطر آن
  3. میزان خوش طعمی آن
  4. سالم بودن آن
  5. خالص بودن آن
  6. کیفیت پختش
  7.  حتی اینکه فروشنده برنجی که به آن مراجعه کرده‌اید واسطه دست چندم است!

گاهی یک نوع خاص برنج که به عنوان گرانترین برنج ایرانی شهرت دارد به علت شرایط نگهداری، کشت، برداشت، یا حتی شرایط بد آسیاب، دچار افت کیفیت شده و به قیمت بسیار پایین به بازار عرضه می‌شود.

علی سلیمانی

علی سلیمانی

کشاورز دورودی عاشق فناوری

انواع شپشک برنج
دانستنی‌های برنج ایرانی

برنجی که شپشک زده چکار کنیم

در اثر نگهداری برنج در محیط نامناسب برنج دچار جوجو می‌شود. جوجو به صورت شپشک، کرم یا پروانه بروز می‌کند. شپشک برنج بیماری زا نیست ولی چندش برانگیز است! برای درمان شپشک برنج راهکارهای زیر را استفاده کنید:

ادامه مطلب »
طرز پخت برنج محلی دورود
دانستنی‌های برنج ایرانی

طرز پخت برنج محلی دورود

طرز تهیه برنج محلی یک موضوع مهم است. بهترین روش پخت برنج ایرانی رعایت یک مجموعه اصول است و هر آشپز با تجربه خود یک طرز پخت برنج محلی ارائه می‌دهد! طرز پخت برنج دورود نیز شبیه سایر برنج‌های ایرانی است که در زیر نکاتی را برای رسیدن به بهترین نتیجه ارائه می‌کنیم:

ادامه مطلب »
عکس محافظت از برنج
دانستنی‌های برنج ایرانی

بهترین روش نگهداری برنج ایرانی خشک

در نگهداری برنج ایرانی باید گرما، خورشید، و رطوبت کنترل شوند تا باعث کاهش کیفیت برنج نگردند. محیط خشک و دمای هوای انبار حدود 20 درجه سانتیگراد برای نگهداری بیش از 10 سال و زیر 5 درجه برای بالای 20 سال توصیه می‌شود.

ادامه مطلب »